: : Latest Story by Putera Hyriel : :




Instagram

Bersama Cikgu Husna Mentalaah Ilmu




Instagram

GengCyber.com - Lelaki Nakal Lebih Diminati

Read More

tamat sudaaaaa

akhirnyer tamat sudah latuhan khidmat negare yang meyeram kn tuwh...tp ak dah rse puas atas semue latihan yang menyeronokkan disamping dapat kenal dengan kawan yang bermacam ragam perangai,, tp yang menyedihkan kawan sebilik ak dah pergi meninggal kn dunie nie akibat accident... ape pon yang pergi biar kan pergi yang still idop harus teroz kan perjuangan,,,,  ak mule rindu dengan kawan2 plkn ak,, terutama kawan sebilik dengan ak.... ANEP, EPUL, DAIY, ADI, BALA, MAN JAWA, N KECHEK.... nanti ak harap kitowang dapat berlonggok semule,,,, mesti best..........
Read More

Gugaan tuhan pd aku....

knape lepas satu,,, satu org yang ak sayang tinggal kn ak??? terime kasih tuhan kerane sentiase menguji ak,,,seandai nyer umat yang sering kau uji adalah umat yang kau sayang.... ya tuhan tempatkn lah org yang ak sayang dikalangan orang yang soleh dan solehah,,, abah,,abg janji suatu hari nanti abg akn membangge kan name baik keluarge kite,, abg gak janji akn jge family kite..abh pergilah dengan tenang,,, kalau abh senang,,,lawat2 lah kami di sini...abg xkn luper kn abh di setiap doa abg.... abg harap abh tenang2 lah di sana,,,x perlu risau kan kami disini... kami sebagai anak abh akn sentiase ingat kan abh yang sering berpenat lelah mmbesar kn kami dari kami kecil lagi..... terime kasih dari abg krne abh telah didik abg dengan betol... hantar abg sekolah agame sampai darjah khas,, sekolah smpai ting6... abg xkn sie2 kn usaha yang abh dah curah kn pd abg... yang penting abh tenang lah disana,,, suatu hari nanti kite akn berjumpe semule di suatu tempat yang di khas kan... pasti kami akn merindui kerenah dan telatah abh,,, abh,,, abang sayang sgt kat abh... tiade abh yang sebaik abh yang sanggup berkorban utk anak2 walaupon dalam keadaan yang susah,,, abah lah abah yang terbaik dalam dunie... moge abah dapat habuan yang baik di akhirat,,abg sentiase doa kan abh agar abah senang di dunia baru abh,,,..kami pasti rindu kat ABAH...
Read More

dah nk blek laaaa....

4 hari bkn nyer lme pon,,, kjap jerk ak rse,,,tp time ak bru blik dr kem nie,,ak rse cm nk blik kem smuke,,,tp bile time dah smpai yang ak kne blikkem,,,ak rse cm xnk blik,,dh larh "owg tu" cm dah luper ak..sedih ak...ak pikir len,,len yang jdik,,yer la,,ak nie bgai melukut di tepi gantang jerk...(alamak sejak bile ak pandai mengayat nie) hahahaha,, lantak lah,,wat pe ak pk...wat serabot kpale ak jerk..idop ak pnjang ak...cite2 ak pon jaoh ak... keep it up!!!!!! hidop ank melayu...wargghhhh!!! asl len mcm jerk semangat ak nie,,he3... k lah,,t ak blik PLKN t ak update yang baru k...daaaaaaaaaaa assalammualaikum....
Read More

rindu

fuhhh!!!! dah lme ak x update ak nyer blog nie,,lagi2 rayer nie,,lagi bz,,hahah biase ar owng penting... rayer duet raye x dpt bnyak,,pastuwh nk gne plak nk wat duet g plkn,,huhu dadada labis ak nk g lkn..hahahaahah
Read More
filem yang terbaek!!!!!!!!!!
Read More

hUjaN..

sEjuk baiiiiii,,,UjaN laK,, tP xpEr ar kN nntY lEh aQ g maNcinG,,huhuhuhuhuhuhu

Read More

my pEt~


niE lah Ak nyEr pEt,,,, nmE dyEr kElana,,
nmpak gArangkN?? Tp dyer jinak sgt,,,
Tp lo nan Ak jUp ar,, lo ngan OwG lEn mybE dyEr grang kot..hshahaha
tp Yg pasti ak syg sgt at kElana niE ...
huhuhu


niE lak nmE dyer simp0l..... alsO my pEt,,,
dyer kdang2 hypEr activE sket,, huhuhu
biasE ar kucing lah ktEkn,,,
lo kowang nk taw simpol nan kElana niE mmg rapat taw,,, dowang xkn gadoh..
tp lo stakat guraw2 gituwh jup biasE ar tuwh,,,huhuhuhu

Read More

tErbaRu...

skang nie ak bru tukar template,,,
best sgt,,,jom lah visit ak punyer blog,,,
mcm2 ader,,
lo leh komen tuwh,,,komen lah,,,,
lo ader yang kurang kowang leh tolong ak tambah or ajar lah ak yer....
Read More

mEngulit kEnanGan


niE lah kenangAn yang k ader skang,,,, moger kowang smue happy slalu,,,,
Read More

ingtkn best sgt,,

ingTKN best sgt,,hmmm penat jup yang dpt,,ak nk carik kasot footsal pon xder,,aper ar,,, kat perak kn mcm2 ader,,asl lah g satu tmpat jup..lo yang g pon tempat yang mmbosankn,,,hmm nk kte nyesal g pon ader gak..tp xper aar,, per leh wat kn


next time mesty g tempat lain,,bab g perak UPSI tuwh jaoh,,tp x berbaloi,, bosan xder function,, hergh!!!!! tention ak nk pk kn,,,, dah ak kne gelak nan kawn ak bab g tempat yang x best,,,,hahahaha,,tp ok lah juga,,dpt round at alamanda walaupon x cukup mase yang diperuntukan utk ktowang,,,,
Read More

pukol 3.56....

skang nie aty ak ngah gemuruh nie,,,,,x sabar nak perak..ngah tunggu boby jempot ak n troz ker skolah,,huhu
tngok nie ariep dah siap dah,,ngah kejot boby,,
huhuhu makin syok plak ak menaip,,huhu xper pade kwn2 ak yang x g,,,insyallah ak akn bli kan kowang oleh2 ok? pade miera, nana, daaaa...
Read More

nak pergi PERAK!!!!!!!!!!!!!!!

yay2,,,esok ak nk g perak,,,sper nk ikot??
bleh,,,jln kaki,,hahahaha,,,ktowang nk g UPSi,,wat lawatan,,

pastuwh ktowang nk g jln2 at perk n ktowang jugak nak g kl..huhu
yang paling menyeronokkan,,,ak dapat g bersama2 kwn2 n cikgu yang satu kpale nan ak,,,
izham,boby,eh,,,lo nk ckp mmg pnjang,,,, yang penting ak harap ak dpt enjoy bile ader at sner nnty,,,,,daaaaaaaa
Read More

adesssssssssssss

hary palingmalang rse nyer..lo nset ak ilang,,
kalau nset jup yang ilang xper...tp sim yang penting tuwh yang ilang,,,dah masok 4 taon dh ak pkai nom tuwh,,,,
sedih nyer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Read More

bEnGanG

pintu sepiku yang bertahun terkunci
Terpaksa aku bukakan perlahan-lahan
Kerana ku khuatir, bisikan yang berbalah
Denganku seharian, akan menenggelamkan
Keakuan... 

aaa... aaa

Andai terjadi mana lagi tempatku
Nak aku pahutkan mimpi sediakala
Menunaikan janjiku, pada diri sendiri
Untuk ku memiliki
Cinta dulu asalnya, aku yang punya

Mana datang cahaya
Bukanlah tajuk cerita
Siapa pun kau ku sudi terima
Biarpun dosa semalam
Sebesar gunung menembus awan
Yang penting hatiku dapat kau tawan 

Read More

rindu ker???

yer mmg skang nie ak tengah merindu sesuatu,,,, tp ak x taw ak rindu pd seseorang atau pada sesuatu,,, yang pasty aku mmg tgh merinduw,,,
ya Allah,,, bgaimane kah care ak melepaskan kerinduan nie,,,
kadang kala ak jdk rimas dgn parasaan nie,,, tp ak cube tepis jaoh2,,
hmm,,,,hanya Allah jep yang taw perasaan ak nie,,,,rse nk nangez pon ader,,nk menjerit pon ader,,,,,pder sper ak nk ngadu rse resah kerinduan ak nie,,,hmm
ak harap agar kerinduan nie dpt hilang dgn secepat mungkin,,,,
Read More

mcm sek menengah dlu,,,

skang ak bersekolah di smk munshi ibrahim,,, rase mcm sek menengah dlu,,, kne bangon pagi,,kne pkai baju sekolah,,, kne ikot segale procedure sek dlu2,,, tp ak dpt banyak kwn baru,,, walau cmne pon t kwn2 lme ak,,,ak xkn luper kan kowang,,,,tp....form6 nie cm susah,,,cm senang..ak pon x braper pasty ar,,,,,
rse2 nyer nk dok hostel ker x ek??
aku rse dok hostel ag bezt,,,,walaupon ak x penh dok hostel,,,nie lah peluang ak nak rse cmne dok hostel.....tp cm kelakar jup dok hostel,,bab uma ak bkn jaoh sgtm nak dok hostel..huhuhuuhu
ak akan belajar bersungguh-sungguh dlm pelajaran n berjaya dlm hidop dan membuat mak dan bapak ak bangge suatu hary nanty,,,,,,,,,,,,,
Read More

kEnapEr ? ? ?

Ingin kupergi jauh darimu
Agar kukenal erti rindu ini
Ingin aku menyelami jiwamu
Agar kukenal dirimu kasih

Ingin aku membenci dirimu
Tapi kebencian tiada padaku
Walau apa yang kau sangkakan
Aku tetap cinta padamu

Telah lama kuhidup melara
Telah kugagal dalam bercinta
Kini kau datang dengan seribu bintang
Bintang yang dulu sembunyi
Bintang yang tiada bererti

Kalau kau sudi menyentuhi hatiku
Aku kan selalu dekat padaku
Tapi jangan kau hanya cuba
Untuk mempermainkan cintaku
Read More

kejap jerk mase tuwh berlalu

ish kjap jerk rase dah bulan 4 nie,,,, dah tngah taon....
yang paling ak tkot ak tinggal kan cc,, 

ak rase paling best adalah di cc,,, 
warga cc,
,ak xkan luper kan korang andai ak sambung blajar nanty,,,,,
Read More

akHirnya...

Alhamdulillah,,, akhir nye dpt gak dyer trime ak sbgai "bf" dyer,,ak syukor sgt yang ats aper yang blaku,,, ya Allah,, moge ko kekal kan hubungan ak and dyer,,,amin
Read More

Genap 18

kini genap lah umor ak 18 thn....
ak akn pasty kan yang ak akn sntiasa pandang hanya di hadapan
and tanpa menoleh sedikit pon di belakang,,
ya Allah ko pnjang kan lah umor ku dah murah kan lah rezeki kepada hamba mu ini...
amin
Read More

prasan kEr x??

ish3...xkn dyer x nmpk kot,,,ker wat2 x nmpk....
ey kn ak dah ckp AK SKE AT KO!!!
huh,,pnat ak nk trangkn ar,,
ko leh lak bkak citer len,,,
ko prasan ker x??
ko msty prasan kn? mustahil ko x prasan...
hmm....~
Read More

aku suke sgt,,,,,

ak nmpk sgt yg dyer stay rindu at ak,,,ske sgt,,,
sker nyer ak,,,, ahakz,,,
aper ar ak nieh,,,masun mesin basuh putar sendiri,,,,
hahahahahahahaha..
takpe.. tp ak senang haty dgn keadaan cmnie,,,,, aak x kesah 
ak ske tros cmnie.....
ak suke sgt,,
Read More

kaNtoi suDah!!

alamak ai,,,cmne nie,,,dyer cm dah taw jup.....segan plak ak nieh,
ahakz,,,lantak ar,,mmg ak nk dyer taw pon.... 
ey ak suke at ko larh,,ko x prasan ker???
lo x prasan xper,,ak x kesah,,,ak taw yang ak dah bnyak wat salah at ko,,,
ak banyak wat ko ngez,,, ak slalu sket kn aty ko....per ak leh wat....
huhuhuhu touching ar plak,,,
x ske btol ak touching2 nie ar,,,, dah3,,ak nk msok kije,,daaaaaaaaaaaa
ingat !!!!!
AKU STAY SUKE AT KO!!!!!!
ahakz~~
Read More

Seandainya boleh....

boleh x kalau ak ckp yang ak ske at dyer??
 tp rse bersalah yang masih ader pd ak x ilang lag,,,
tp ak merasekan gementar apebila melihat keayuan raut wajahnya....
seandainya ak dan sidia dpt di satukan,,,
 ak akan pasty kan yang ak xkn mengecewakan dyer bwat kali yang kedua..
Read More

rNdu nyE sy at aWk~


 
sy tdor tiba2 awk dtg dlm mimpi sy sy trkejut sgt sy tgk awk nangis.. sy tnye awk kenape? Awk diam JE Awk dtg Dkt dgN sy.Awk pgnG pipI sy awk kSat i mta sY sy kTa Kt AWk kalo leh sy xnk bukaK mta sy kalO sy buKAk awk xde tapi sy trjga.Sy bkak mta awk xde dH awK hlnG sy Cuba pjmKn MTa sy.AwK xde.... rindUnya Sy Kt AWk.....
Read More

sY poN smE

bTol kEr yG awK rnDu kN syE??
tP knpE??
bkn kEr awk Dh bEnci kN sy....
tP tD boRak nGan aWk sY rsE haPpy sGt...
aWk haPpy x?? sY dPt rsE kn Yg Awk maSih AdE DlAm
hAty SyE...
Sy Nkkn kEpasTiaN Dr aWk,,bTol kEr yG aWk maSih mErinDui sY??
KalaU aWk Nak tAw sY pOn maSih mEriNduI aWk....
sY poN smE......
Read More

mimpi seorang gadis


Seorang gadis datang menemui Rasulullah dengan tangan kanannya disorokkan ke dalam poket bajunya. Dari raut wajahnya, anak gadis ini sedang menanggung kesakitan yang amat sangat.

Lalu Rasulullah menegurnya. "Wahai anakku, kenapa wajahmu menampakkan kamu sedang kesakitan dan apa yang kamu sorokkan di tanganmu?"

Lalu gadis malanginipun menceritakan hal yang berlaku padanya :- "Ya,Rasulullah, sesungguhnya aku adalah anak yatim piatu. Malam tadi aku telah bermimpi dan mimpiku itu telah membuatkan aku menanggung kesakitan ini." Balas gadis tadi.

"Jika tidak jadi keberatan, ceritakanlah mimpimu itu wahai anakku." Rasulullah mula tertarik dengan penjelasan gadis tersebut.

"Aku bermimpi berjumpa ibuku di dalam neraka. Keadaannya amat menyedihkan. Ibuku meminta diberikan air kerana dia amat dahaga kerana kepanasan api neraka itu hingga peluh tidak sempat keluar kerana kekeringan sekelip mata." Gadis itu berhenti seketika menahan sebak. "Kemudian kulihat ditangan kirinya ada seketul keju dan ditangan kanannya ada sehelai tuala kecil.Beliau mengibas-ngibaskan kedua-dua benda tersebut untuk menghalang api dari membakar tubuhnya. Lantas aku bertanya ibuku, kenapa dia menerima balasan sebegitu rupa sedangkan ketika hidupnya ibuku adalah seorang hamba yang patuh dengan ajaran islam dan isteri yang taat kepada suaminya? Lalu ibuku memberitahu bahawa ketika hidupnya dia amat bakhil. Hanya dua benda itu sahaja iaitu seketul keju dan sehelai tuala kecil pernah disedekahkan kepada fakir. Yang lainnya hanya untuk bermuka-muka dan menunjukkan kelebihan hartanya sahaja.

Lalu aku terus mencari ayahku. Rupanya beliau berada di syurga dan sedang menjamu penghuni syurga dengan makanan yang lazat dan minuman dari telaga nabi. Ayahku memang amat terkenal kerana sikapnya yang dermawan dan kuat beramal. Lalu aku bertanya kepada ayahku. "Wahai ayah, ibu sedang kehausan dan menaggung azab di neraka.Tidakkah ayah ingin membantu ibu sedangkan di dunia kulihat ibu amat mentaatimu dan menurut perintah agama. Lalu dijawab oleh ayahnya. Sesungguhnya beliau dan semua penghuni syurga telah dilarang oleh Allah dari memberi walau setitik air kepada isterinya kerana itu adalah pembalasan untuk kebakhilan yang dilakukan ketika didunia. Oleh kerana kasihan melihat azab yang diterima oleh ibuku, aku lantas menceduk sedikit air mengguna tapak tangan kananku lalu dibawa ke neraka. Belum sempat air tersebut mencecah bibir ibuku, api neraka telah menyambar tanganku sehingga melecur. Seketika itu juga aku tersedar dan mendapati tapak tanganku melecur teruk. Itulah sebabnya aku datang berjumpa engkau ya Rasulullah."

Panjang lebar gadis itu bercerita sambil airmatanya tidak henti-henti mengalir dipipi. Rasulullah kemudian meletakkan tongkatnya ke tapak tangan gadis tersebut lalu menadah tangan, berdoa memohon petunjuk dari Allah. Jika sekiranya mimpi gadis tersebut adalah benar maka disembuhkanlah agar menjadi iktibar kepada beliau dan semua umat islam. Lalu berkat kebesaranNya tangan gadis tersebut sembuh. Rasulullah lantas berkata, "Wahai anakku, pulanglah. Banyakkan bersedekah dan berzikir dan pahalanya kau berikan kepada ibumu.Mudah-mudahan segala dosanya terampun.


Read More

Pengajaran Sang Kodok

Sekelompok kodok sedang berjalan-jalan melintasi hutan,dan dua di antara kodok tersebut jatuh kedalam sebuah lubang. Semua kodok-kodok yang lain mengelilingi lubang tersebut. Ketika melihat betapa dalamnya lubang tersebut,mereka berkata pada kedua kodok tersebut bahwa mereka lebih baik mati. Kedua kodok tersebut tak menghiraukan komentar itu dan mencuba melompat keluar dari lubang itu dengan segala kemampuan yang ada. Kodok yang lainnya tetap mengatakan agar mereka berhenti melompat dan lebih baik mati.

Akhirnya, salah satu dari kodok yang ada di lubang itu mendengarkan kata-kata kodok yang lain dan menyerah. Dia terjatuh dan mati. Sedang kodok yang satunya tetap meneruskan untuk melompat sedapat mungkin. Sekali lagi kerumunan kodok-kodok tersebut berteriak padanya agar berhenti berusaha dan mati saja. Dia bahkan berusaha lebih kuat dan akhirnya berhasil.

Ketika dia sampai diatas, ada kodok yang bertanya, "Apa kau tidak mendengar teriakan kami?". Lalu kodok itu (dengan membaca gerakan bibir kodok yang lain) menjelaskan bahawa ia pekak. Akhirnya kodok2 tesebut sedar bahwa saat di bawah tadi kodok pekak itu menganggap mereka telah memberikan semangat kepadanya.
Read More

Luahan Hati Seorang Anak Lelaki Terhadap Papa nya

Papa...
Terlalu bosan rasanya duduk membilang hari...
hari nie 18 March 2011 genap 2bulan papa pergi...
rasanya baru semalam papa peluk orangg kan syahdu masih terasa lagi nie...

Papa tahu tak...
itulah pertama kali papa peluk anak papa yang nakal nie sejak orangg dewasa...
dan itu juga terakhir kalinya...
Emmmmm...rupanya papa dah tau papa nk pergi jauh...
nk tinggal kan anakanak papa...nak tinggal kan dunia fana nie...

Papa macam dah sedia...
3hari sebelum tu darah tinggi papa naik tinggi...
sepatutnya papa kena tahan wad...
tapi papa buat surat rayuan atas urusan kerja..
itu pun dengan syarat tiaptiap hari datang hospital...
untuk pemeriksaan darah tinggi papa tu...
tapi dari hari ke hari papa tak pergi hospital jugak...
papa cakap " takpayah lhaa , papa nk mati dekat rumah nie "
orangg marah papa , semua gelak...

Masa tu papa perasan tak ?
orangg gelak sakan bila orangg guraugurau marah papa...
orangg kata " papa memang , nanti sakit merengek macam budak kecik "
Papa cuma gelak jea...
Emmmmmmm...bahagiaa nya saat itu...

Orangg masih ingat lagi...
Bila orangg eksiden terlanggar van ustaz...
Punya lhaa orangg takut...
Orangg warning adik jangan bgtau kat papa...
Orangg cepatcepat selubung kan moto dengan kain...
Papa perasan juga , papa tanya kenapa ?
Selamba jea orangg jawab , hari dah nk hujan...

Papa...
Tujuan orangg menipu tu supaya papa tak risau...
Maafkan orangg kerana sampai papa pergi papa tak tau hal sebenar...
Papa , orangg menipu papa kann...
Ampun kan orangg dari hujung rambut sampai hujung kaki...
Orangg banyak buat salah dengan papa...

Papa... Hari tu hari selasa 18 Januari 2011...
Pagi tu orangg tengah kerja...
Kakak call orangg cakap papa dah takda...
Hmmmm , terkelu , terbisu , terkaku ,terpaku .

Papa tahu tak ?
Orangg drive dalam keadaan separuh sedar...
Hanya diam melayan perasaan...
Kenangan bersama papa berputar dalam kepala nie...
Jalan depan terasa makin kelam...
Airmata dah tak mampu di tahan...
Masa tu seandainya apaapa terjadi di jalan tu orangg relaa...
Di sebab kan masih awal , jadi jalan tu lenggang...
Kosongg...sekosong hati nie...
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh tu lain benar suasananya...
Terasa syahdu dan sayu...Dinginnnn...

Namun alhamdulillah akhirnya orangg sampai jugaa...
Nurse tengah tutup papa dengan kain putih...
Papa mesti nampak orangg jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti papa nampak kakak baca yassin untuk papa...
Mesti papa nampak mak cium dahi papa...
Mesti papa nampak adik menagis kat sudut tu...
Mesti papa nampak semua tu kann... kann... kann...

Papa...
Orangg masih ingat lagi...
Orangg baca yassin kat tepi teman kan papa...
Jam 10.00 pagi papa di mandi kan...
Mesti papa rasa betapa lembut nya orangg mengosok seluruh tubuh papa...
Orangg gosok kaki papa perlahan lahan...
Papa perasan tak ?

Pakcik yang mandikan papa tu pujuk orangg...
dia kata " adik , jangan nangis . kalau sayangg papa jangan buat begitu.. jangan nangis ya.. "
Bila pakcik tu kata begitu...
Lagi lhaa... laju airmata nie...
Tapi orangg kawal supaya tak menitik atas papa...

Papa...
Sebelum muka papa ditutup buat selamanya...
Semua anakanak papa mengelilingi papa...
Menatap wajah papa buat kali terakhir...
Semua orang kata papa seolah olah senyum jea...
Papa rasa tak ?
Masa tu orangg sentuh dahi papa...
Orangg rasa sejukkk sangat dahi papa...
Orangg tk mampu nk cium papa..
Orangg tk terdaya...

Jam 1.45 tengahari papa diusung keluar dari masjid...
Puteri pula terkulai dalam pelukan kakak...
Badan Puteri terasa panas...
Papaaa.....
Cucu papa yang seorangg tu demam....

Sampai jea ditanah perkuburan...
Semua orangg dah tunggu...
Papa nampak tak orangg sambut papa dalam liang lahad...
Papa nampak tak orangg bantal kan kepala papa..
Papa mesti nampak semua tu.. kann... kann...

hmmmmmm......

Papa... Harihari ku lalui tanpa kewujudan papa lagi...
Begitu terasa kehilangan papa...
Boleh kata setiap malam selepas magrib , anak papa nie berendam airmata...

Papa tahu ?
Orangg cuba bertahan...
Memujuk diri sendiri tapi tk juga redha...
Orangg rasa nak call papa...
Nak cakap dengan papa...
Orangg rindu sangat dekat papa...
Anak papa yangg nie dah tak betul kann ?

Papa tahu ?
Disaat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
Rasa nyilu sangat...
Menusuknusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada...
Sampai sekarangg bila kerinduan tu menjelma...
Hanya sedekah Al-Fatihah orangg berikan...

Papa , sampai kat sini jelaa coretan orangg..
Akhir kata untuk papa...
ILOVEANDMISSYOUSOMUCH !
Dan jutaan terima kasih sayangg dari kecil sampai ke besar...
Sampai ahkir hayat ini jasa papa tak akan mampu orangg balas..

Read More

Saat Ku mencintaimu

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

Read More

5PA Smkka 2010

Read More

Titian Perjalan Seorang Insan

Surat ini berjaya 'menyentuh' banyak hati...selain mampu mengingatkan jasa ibu kita di Malaysia , ia mampu menaikkan semangat kita utk terus berusaha dalam lapangan masing2,dgn izin Allah s.w.t. InsyaAllah..

Juga sesuai dihadiahkan kpd anak2(bg yg sudah memiliki cahaya mata) supaya anak2 kita sentiasa lembut hatinya kesan daripada mmbaca surat ini ,insyaAllah. .
Terima kasih saudara umarzahrawi kerana menghantar surat ini kepada iLuvislam.com . Surat ini saya bacakan ketika majlis penutup Islamic Awareness Week di Kolej Yayasan UEM suatu masa dulu. Ramai yang menitiskan air mata ketika itu.

Surat Dari Anak Mak Yang Dah Tak Nakal...

Mak.....
Terlalu bosan rasaa duduk membilang hari.....
Dah hampir sepuluh bulan mak pergi,
Rasanya baru semalam mak peluk kiter kan sejuk syahdu masih terasa lagi nih....

Mak tau tak.......
itu lah pertama kali mak peluk anak mak yang nakal ni sejak kiter dewasa.....
dan itu juga terakhir kali nya.
Emmmm...rupanya mak dah tau mak nak pergi jauh.....
nak tinggal kan anak2 mak..... nak tinggal kan dunia fana ni......

mak macam dah sedia.....
Seminggu sebelum tu......
mak dah menganyam tikar mengkuang 3 helai.....
Akak kata sampai ke pagi mak anyam tikar tuu....
tanpa rasa mengantuk, tanpa rasa letih......
kakak pun rasa hairan.....
mak tak penah buat gitu.....

pastu mak pasang radio kecil di sebelah mak......
tapi mak seolah2 tak sedar bahawa rancangan radio tu siaran siam .......
kengkadang siaran indonesia ..
mak terus tekun menganyam...
Rupanya tikar yang telah mak siapkan tu di gunakan untuk mengiringi mak ke kuburan...

Pastu mak sapu sampah sekeliling rumah bersih2....
pastu mak jemur karpet-karpet. ..
pastu mak ubahkan sofa ke tempat lain..
mak biarkan ruang tu kosong..
rupanya kat situ jenazah mak diletakkan..

paling menarik sekali mak bgtau kat maner sume duit dan barang kemas mak..
ada kat dalam almari.....
ada kat dalam dalam beg.....
ada dalam ASB.....
ada kat dalam Tabung Haji..
mak cakap tak berapa cukup lagi......
ada kat dalam gulung tikar.....

masa tu mak perasan takk..??
kiter gelak sakan bila mak bgtau duit dalam gulung tikar...
kiter kata mak ni memang pesenn lama laaa...
mak cuma gelak jer...
eeemmm...bahagiaa nya saat ituu..

Mak.....
Hari tu hari sabtu 18/08/1999 pukul 3 petang mak tiba2 sakit perut.....
bila malam tu kiter sampai dari KL.....
mak dah dalam kesakitan.
Akak dan abang kat kampong semua dah pujuk.....
mak tetap takmau pi hospital.... .
dan cuma tinggal giliran kiter sahaja yang belum pujuk..
Mak kata mak takmau duduk dalam hospital.... .
tapi kiter berkeras juga pujukk..
nanti di hospital ada doktor...
ada ubat untuk mak..
kat rumah kami hanya mampu sapu minyak dan urut jer..

Mak tetap tak bersetuju... ..
mak memang degil..
tak salah, anak mak yang ni pon mengikut perangai mak tu..
Tapi akhirnya bila melihat keadaan mak makin teruk....
mak sakit perut sampai nak sentuh perut mak pon sakit
kami adik beradik sepakat hantar juga mak ke hospital.... ..

Mak.....
amponkan kami semua...
kami nak mak sehat...
kami sayang mak...
kami tak mau mak sakit...
kami terpaksa juga hantar mak ke hospital....
ampon kan kami yer mak....

Mak.....
Malam itu abang bawa mak ke hospital
dan itu lah pertama dan terakhir kali mak naik kereta kiter...
Masih terbayang betapa ceria dan gembiranya mak,
kiter kata nak beli kereta....
Mak asyik tanya ajer..
cukup ker duitt..
kiter jawab pula...
kalau tak cukup, mak kan banyak duit...
mak gelak ajerr.....

Lepas tu bila kereta kiter sampai....
mak buat kenduri kesyukuran... ....
Dan kiter masih ingat lagi...
bila kiter eksiden terlanggar Ah-Chong naik motor.....
Punya la kiter takut...
kiter warning kakak kiter jangan sesekali bgtau kat mak.....
Bila balik sahaja kampong....
kiter cepat-cepat simpan keta dalam garaj.....
Tapi mak perasan juga bumper depan kemek...
mak tanya kenapa...?
Selamba jerr kiter jawab terlangar pokok bunga.....

Mak....
tujuan kiter menipu tu supaya mak tak risau...
Maafkan kiter kerana sampai mak pergi mak tak tau hal sebenar...
mak, kiter menipu mak kan ..
ampon kan kiter.....
Mak.....
Jam 4.30 pagi 19/08 /2006
Bila tiba aja kat hospital.....
nurse tengah balut mak dengan kain putih.......
mak mesti nampak kiter jatuh terduduk di lantai hospital...
Mesti mak nampak abang cium dahi mak.....
Mesti mak nampak akak baca doa untuk mak....
Mesti mak nampak adik terduduk kat kerusi kat sudut itu...
mesti mak nampak semua tu kann...kann. .kannn

Mak tau tak....
Pagi tu balik dari hospital jam 5.20 pagi kiter mamandu dalam keadaan separuh sedar...
Adik kat sebelah diam melayan perasann...
Kenangan bersama mak berputar dalam kepala ini...
jalan di depan terasa makin kelam.....
airmata dah tak mampu di tahan....
Masa tu seandainya apa-apa terjadi di jalan itu kiter rela...
Namun alhamdulillah akhirnya kiter sampai juga...
di sebab kan pagi masih awal, jadi jalan tu lenggang..
kosong. ...sekosong hati ini.....
Sepanjang perjalanan terasa kedinginan subuh itu lain benar suasananya.. .....
terasa syahdu dan sayu...dinginnnn. ....

Mak......
Kiter masih ingat lagi....
Kiter baca AlQuran kat tepi mak temankan mak...
Jam 11.00 pagi mak di mandi kan ....
Anak2 mak yang pangku masa mak mandi....
Mak mesti rasa betapa lembut nya kami mengosok seluruh tubuh mak.....
Kiter gosok kaki mak perlahan lahan.....
Mak perasan tak.....?

Makcik yang mandikan mak tu pujuk kiter.....
Dia kata..." dikk...jangan nangis...kalau sayang mak jangan buat gitu...jangan nangis ya.."
Bila makcik tu kata gitu...
lagi laaaa laju airmata ni...
tapi kiter kawal supaya tak menitik atas mak....

Mak.....
Sampai takat ini surat ni kiter tulis.....
kiter nangis ni.....
Ni kat dlm bilik...baru pukul 4.00 pagi....
Takder orang yang bangun lagi.....
kiter dengar nasyid tajuk "anak soleh" kiter sedih...
kiter rindu kat mak....!
Takpa la....
nanti bila kita selesai sembanyang subuh,
kiter baca yassin untuk mak...
mak tunggu ya..!
Mak..
Sebelum muka mak di tutup buat selamanya... .
Semua anak2 mak mengelilingi mak...
menatap wajah mak buat kali terakhir....
Semua orang kata mak seolah2 senyum aja...
Mak rasa tak....
masa tu kiter sentuh dahi mak....
kiter rasa sejukkkk sangat dahi makk.....
Kiter tak mampu nak cium mak...
kiter tak daya....
kiter tuliskan kalimah tauhid kat dahi mak dengan air mawar...
Airmata kiter tak boleh tahan....
Mak mesti ingat kan yang anak mak ni jadi imam solat jenazah untuk mak...
tapi kite suruh tok imam bacakan doa sebab kite sebak.....

Jam 12 tengahari mak diusung keluar dari rumah....
Akak pula dah terkulai dlm pelukan makcik...
badan akak terasa panas...
makk...
anak mak yang seorang tu demam....

Mak tauu...
cuma akak sorang saja anak mak yang tak mengiringi mak ke tanah perkuburan.. .
Mak.....
Hari2 ku lalui tanpa kewujudan mak lagi...
Begitu terasa kehilangan mak...
boleh kata setiap malam selepas maghrib anak mak ini berendam airmata...
Dan sampai satu tahap....
masa tu malam jumaat selepas maghrib....
Selepas kiter baca yassin ngan kawan-kawan. ....
entah kenapa biler kat bilik kiter keluarkan gambar2 mak pastu apa lagi...
semakin kiter tenung terasa semakin sayu...
tangisan tak dapat dibendung...

Mak tauu...
kiter cuba bertahan...
memujuk diri sendiri tapi tak juga reda...
Kiter rasa nak telefon mak.....
nak cakap dengan mak.....
anak mak yang ni dah tak betul kan ..?
Dan akhirnya dalam sedu sedan itu kiter telefon kampong....
Kiter cakap dengan kakak..kiter nangis lagi...
Puas la kakak memujuk kiter...
Akak kata..." tak baik laa nangis aje..doa lah untuk mak.."
Dan akhirnya akak juga nangis.....

Mak tau tak..
di saat itu kerinduan terasa menusuk sehingga ke hulu hati...
rasa nyilu sangat...
menusuk-nusuk sehingga terasa begitu sakit dalam dada ni....
Sampai sekarang bila kerinduan itu menjelma....
hanya sedekah al-fatihah kiter berikan.....

Mak....
cukup la sampai sini dulu....
kawan kiter dah ketuk pintu bilik tu....
kejap lagi kami nak pergi solat subuh kat masjid...
selalunya, kiter yang bawak mak naik motor kan ....
kali ni kiter jalan kaki dengan kawan pulak...
esok kiter ingat nak tulis surat kat ayah pula....
Mula2 kiter tak tau nak hantar mana surat nih....
pastu kawan kiter bgtau...
simpan je buat kenangan..
Kiter cuma tau alamat ni aje...
Takper yer mak...k
Kiter kasi orang lain baca...
Kiter stop dulu...
sebab kawan kiter dah lama tunggu tu...
akhir kata untuk mak,
I LOVE YOU SO MUCH
dan jutaan terima kasih kerana membesarkan kiter...
memberi seluruh kasih sayang dari kecil sampai masuk sekolah..
sampai masuk univesiti....
sampai kiter boleh rase naik kapal terbang...
boleh rasa duduk kat negara orang... s
ampai akhir hayat ini jasa mak tak akan mampu kiter balas..
Read More

Jom kita bergelak sebentar atau senyum sejenak.release tension~

i) Pilih bulan kelahiran anda:

Januari - Aku cinta
Februari - Aku gigit
Mac - Aku belasah
April - Aku peluk
Mei - Aku terhantuk
Jun - Aku terkentut depan
Julai - Aku menari dengan
Ogos - Aku pergi dating dengan
September - Aku lambai dekat
Oktober - Aku muntah depan
November - Aku jerit dekat
Disember - Aku terlanggar


ii) Pilih nombor hari jadi anda:


1 - Mak aku
2 - Komputer aku
3 - Liverpool
4 - Garfield
5 - Musuh dalam selimut aku
6 - Gangster
7 - Handphone aku
8 - Gerrard
9 - Driver Bas
10 - Semut
11- Kawan baik aku
12 - Polis
13 - Taik kucing
14 - Patung barbie
15 - Lee Chong Wei
16 - Mak Mertua aku
17 - Mak tiri aku
18 - Girlfriendaku/ Boyfriend aku
19 - Makcik kantin
20 - Sharifah Amani
21 - Upin dan
22 - Siti Nurhaliza
23 - Spongebob
24 - Cristiano Ronaldo
25 - Bapuk/Maknyah
26 - Kawan aku
27 - Raja Lawak/Akademi Fantasia
28 - Jiran aku
29 - Orang gila
30 - Taylor swift
31 - Awek cun/ Jejaka tampan

iii) Pilih warna baju yang anda pakai skrg:

Putih - Sebab aku perasan cantik/hensem
Hitam - Sebab aku gila
Pink - Sebab aku suka single
Merah - Sebab mak aku suruh
Biru - Sebab aku tak tahan
Hijau - Sebab aku baik hati
Ungu - Sebab aku cemburu
Kelabu - Sebab bomoh suruh
Kuning - Sebab suka hati aku la
Oren - Sebab aku baru putus cinta
Coklat - Sebab aku tak tentu arah
Lain-lain - Sebab aku fikir aku hebat

kongsi jawapan anda...sharing is caring ..nk tau gak ape korangg punya ...hehhe ... =) =)
Read More

Gajah Mati

Seorang pengurus sebuah Zoo mendapat panggilan telefon mengenai kematian seekor gajah di Zoo tersebut. Sebagai langkah pemeriksaan, pengurus tersebut telah pergi ke kandang gajah tersebut dan mendapati ada seorang lelaki menangis bersebelahan dengan bangkai gajah tersebut.

Pengurus : Sebagai penjaga gajah, saya faham kesedihan yang kamu tanggung kerana apabila haiwan yang kita bela sudah mati.

Lelaki : Saya bukan penjaga gajah ini, tuan. Tetapi sayalah yang ditugaskan untuk menggali kubur dan menanamnya.
Read More

SAM & DOL

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum, lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati. 

--------- :) ---------------

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

--------- :) ---------------

SAM: Kau kata binatang peliharaan kau mati lemas? Mana kau tau dia mati lemas?

DOL: Sebab aku bela ikan emas. aku jumpa dia mati dalam air!

--------- :) ---------------

SAM: Semalam aku nampak hantu! 

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?

SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

--------- :) ---------------

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah 

--------- :) ---------------

SAM: Aku tengok kau beberapa hari ini "candle light dinner" dengan bini kau, mesti dia suka.

DOL: Dia marahlah. Aku lupa nak bayar bil 

elektrik, api rumah aku dah kena potong! 

--------- :) ---------------

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...

DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

--------- :) ---------------

SAM: Dol, aku dengar bunyi batuk kau makin teruk!

DOL: Iya ke? kalau macamni aku kena banyak berlatih agar dapat batuk dengan lebih baik lagi.

--------- :) ---------------

SAM: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.

DOL: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI
Read More

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

© 2011 Warkah Dari Putera Hyriel, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena